19/4/2013
En una enquesta a 20 distribuïdors especialitzats, més d'un 93% de les empreses manifesten haver augmentat les seves vendes de vi català a Catalunya durant el 2012
El darrer número de la versió en paper de Cupatges, inclou una enquesta a 20 distribuïdors especialitzats amb seu a Catalunya, seguint una sèrie d'informes a diferents agents clau del sector. Preguntats sobre la tendència de vendes en funció de l'origen dels vins durant el 2012, un 93,3% afirmen que la seva venda de vins catalans va augmentar, i un 6,7% afirmen haver disminuït vendes en aquesta categoria.  En una tendència oposada, un 60% de les empreses van vendre menys vins de la resta d'Espanya (per davant del 20% que en van mantenir vendes).
Priorat, Terra Alta i Montsant lideren el creixement.
Totes les denominacions d'origen catalanes tenen globalment una evolució positiva, afavorides per la tendència general de més consum de vins catalans. Un 64,4% de les empreses afirmen que durant el 2012 van vendre més vins de la DOQ Priorat, percentatge que en el cas de les DO Montsant i Terra Alta supera el 57%. Però no són les úniques que augmenten i/o mantenen una bona posició; Penedès, Empordà, Pla de Bages, Cava o DO Catalunya també consoliden tendències positives. 
Podeu consultar l'informe complet de l'enquesta a la Distribució Especialitzada al número 50 de Cupatges.