11/12/2015
El 16 de gener de 2016 finalitza la fase preferent per reservar aquestes extensions, creades específicament per al sector vitivinícola
Eva Vicens
La màxima autoritat en el sector dels dominis a Internet, l'empresa ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) ha creat recentment noves extensions amb l'objectiu d'organitzar les marques d'àmbits temàtics i sectorials amb presència a la xarxa. Entre aquestes novetats, s'hi inclouen dos nous dominis per al sector vitivinícola: el .wine (que significa vi en anglès) i el .vin (en francès). 
Això significa que una empresa del sector que actualment utilitzi un domini .cat o .com (o .org o .es), ara també pot adquirir l'extensió .wine o .vin i entrar a formar part del segment de marques especialitzades en aquest àmbit d'arreu del món. I això, en què beneficia una marca? 
Aquesta iniciativa pretén estructurar la informació present a Internet de manera que els usuaris puguin fer cerques més específiques per contingut i obtenir resultats de qualitat. Tenir un domini sectorial dóna credibilitat i veracitat a les marques i permet arribar amb un missatge fàcil i directe al consumidor final. 
Com es fa la reserva del domini?
El primer pas per a registrar el domini és inscriure la marca a la Trademark Clearinghouse (TMCH), una base de dades de marques en l’àmbit d’Internet que agrupa a tots els titulars de registres a nivell mundial.
Finalitzada aquesta gestió, cal contactar amb un agent de registres per a demanar la reserva de l’extensió o domini amb el qual s’està interessat. Si aquesta petició es fa dins l'anomenada fase Sunrise, la marca en qüestió tindrà prioritat en aconseguir els dominis. 
Si la reserva es fa fora d’aquest període (que en el cas d’aquests dominis finalitza el 16 de gener de 2016), s’entra en "fase lliure", en la qual tothom pot tenir accés a un domini. 
Pel que fa als preus, adquirir el pack TMCH + domini .wine o .vin en fase Sunrise té un preu de 412 euros més iva, i el mateix pack, ja en fase lliure puja a 130 euros més iva.