Porno wine

Si val tot per vendre? Etiquetes eròtiques n'hi ha hagut gairebé sempre. A vegades no han deixat de ser una nota simpàtica, a vegades travessaven la ratlla i entraven directament al mal gust. Aquesta línea és personal de cadascú, però hi ha línees que clarament serveixen per a una gran majoria. Evidentment hi ha un mercat que explota l'agoserament, el problema és que quan la competència augmenta, per fer-te notar has d'anar pujant i pujant el llistó. Senyores i senyors, el porno vi ja ha arribat i, ens temem que venen per quedar-s'hi. El més curiós, és que quan es parla d'aquests vins, ningú en comenta la seva qualitat.
Vinoporno
Cap de setmana de carnaval. Cap de setmana de Sant Valentí. Cap de setmana en què la sensualitat flota a l'aire. Hi ha hagut gent al món del vi que ha tingut idees especials i ha creat algunes etiquetes de vi que van del porno soft al hardcore. 
La moguda sembla una projecció més de les famoses Ombres de Grey, que van inundar el mercat amb una versió del sexe més lleugera que la mateixa ombres. Però així com es van encendre les audiències amb les fantasies descremades d'un llibre (i una pel·lícula), els productors de vi també han trobat el seu kamasutra a l'hora de les copes i la moguda s'ha consolidat aquesta temporada.
Fa alguns anys una marca de vins a Austràlia que tenia una proposta explícita: es deien Kamasutra wines i pregonaven aquest maridatge desitjat i practicat entre sexe i vi. Eren quatre postures, segons la varietat, i van tenir el seu lloc a la gòndola global. Però si aquesta proposta era una cosa beata, més per a les revistes del cor que per a un sex shop, ara la cosa es posa hot i algunes apostes calen foc la gòndola.
Agosarats vins nous
Que el vi aplana el camí en matèria de sexe no hi ha dubtes possibles. Però també, usant una metàfora precisa, l'estova. Pensant en aquest últim efecte, amb detinguda fruïció, uns espanyols han creat Bacchanal Wine For Lovers. Amb una gosadia poques vegades vista en la matèria, acaben de treure a la venda la seva ampolla funcional. En la pàgina bachanal.es es llegeix: "beure i usar amb moderació i sota la teva pròpia responsabilitat". El vi és una garnatxa la ampolla, i això és el sorprenent, té un segon tap, aquest cop al llom. I sí, serveix per al que un imagina: un cop destapat, transforma a l'ampolla en una joguina. Per els dubtes, també aclareixen que "gràcies a l'exclusiu Tapoutsystem® a la part inferior la seva ampolla no fa buit".
Menys lúbric, però igualment hardcore, la marca de vins Wine & Sex, també espanyola, va partir d'un happening. Bodegas Monje -nom molt apropiada- va llançar primer una sèrie de sopars en els seus caves, amb un xou lleuger de robes i pujades de to que ràpidament va guanyar fama a Tenerife. El propietari, Felip Monjo, va veure la veta al negoci i va registrar la marca a nivell global. Segons ha informat elpaís.com llançarà en breu un caixa del seu nou vi, anomenat Hollera, que ve acompanyada d'un vibrador, gel, un joc de plomes per pessigolles, esposes i, per descomptat, copa i llevataps.
El bressol del vi i de l'amor no podia estar aliena a aquesta moguda de vins amb connotacions sexuals. En tots els casos són propostes elaborades per productors independents, orgànics i fins naturals. N'hi ha diverses.
La més agosarada és J'en veux, elaborada en el Jura, la etiqueta està il·lustrada amb una jove la mà llisca per dins dels pantalons. Grololo, per la seva banda, un blanc d'Anjou, ofereix la il·lustració de dues noies de prominents pits abraçades, exactament el que seria la traducció del nom al lunfardo francès. Mentre que altres van per la sendera oposada: Cougar, de la varietat gamay, porta un preservatiu a l'etiqueta i la seva traducció seria, més o menys, "a mi m'agraden joves". 
Des de ja que totes són etiquetes que podrien ser titllades de sexistes. I si per mostra n'hi ha prou amb un botó, el wine maker sud-africà Craig Hawkins recentment ha llançat al mercat una nova edició d'El Bandito. ¿El toc sexista? Una fotografia d'una noia descalça dels peus al capdavant, amb generoses malucs i un bell tatuatge a l'esquena. És clar que ningú recorda el tatuatge.
El curiós d'aquesta tendència és que eclosiona precisament ara, com una reivindicació de la carn, just quan s'acaba de conèixer una enquesta en la qual, almenys el públic nord-americà, prefereix una bona connexió de wifi a una bona nit de sexe. Per sort per a tothom, encara ens queda el vi.