9/1/2013
Europa obliga a servir l'oli d'oliva envasat i etiquetat
La nova normativa obliga que el nom comercial de l'oli aparegui en un lloc visible.
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) va mostrar ahir la satisfacció del sector oleícola arran de la modificació de les normes de comercialització de l'oli d'oliva aprovada per la Comissió Europea (CE), que pretén afavorir que el consumidor pugui identificar millor la categoria i la qualitat de l'oli que consumeixi. 

"Etiquetar correctament l'oli d'oliva és imprescindible per garantir una correcta informació al consumidor i evitar fraus en el producte", va assegurar ahir el responsable del sector de l'oli d'oliva de la Federació, Joan Segura. Les cooperatives fan una valoració positiva de la nova normativa europea perquè també exigeix que el nom comercial del producte aparegui de manera íntegra en un lloc visible de l'etiqueta en el cas dels olis d'oliva que contenen oli refinat barrejat amb oli verge. Fins ara aquesta obligació la complien només les categories de més qualitat -oli d'oliva verge i oli d'oliva verge extra.
La nova normativa vol evitar un possible etiquetatge confús en el cas dels olis d'oliva refinats i en els olis de pinyolada, segons Segura. La FCAC també veu bé que, en l'etiqueta dels olis d'oliva verge i verge extra, es pugui identificar la campanya de recol·lecció de l'oliva, igual que es fa en els vins.
La nova normativa també obliga que els envasos estiguin proveïts d'un sistema que impedeixi reutilitzar-los una vegada esgotat el producte que conté.